بالابرهای آکاردئونی یا قیچی با بازوهایی از جنس پروفیل آهن ساخته شده است که با کمک جکهای هیدرولیکی که از وسط به بازوها متصل شده است عمل باز و بسته را توسط موتور و پمپ هیدرولیکی انجام میدهد.
بالابرهای آکاردئونی دارای مزایایی میباشند که اختصارا به توضیح در مورد آنها میپردازیم:
 
مزایای فیزیکی:
اولین و مهمترین مزیت این مدل از بالابرها ارتفاع جمع شده آن میباشد به صورتی که جمع شده دستگاه در مدل 12متری 160 سانتی مترمیباشد که برای دپو کردن نیاز به فضای کمی نسبت به دیگر بالابرها دارد. مدلهای 6, 8,و 10 متری این مدل بالابر با چرخهای کارگاهی با عرض 90سانتی متر طراحی و ساخته میشود که برای عبور از ارتفاع ها و عرضهای کم بسیار کاربردی میباشد. برای مثال یکی از کاربردهای بالابرهای آکاردئونی استفاده در انبار بدلیل عرض کم دستگاه و حرکت راحت بین قفسه ها  و توان باربری بسیار بالا میباشد.
 قسمت نرده ای کابین قابلیت غلاف شدن داخل خود دستگاه یا باز شدن از طرفین و خوابیدن بر روی بالابر را دارا میباشد. از دیگر قابلیتها نصب کابین کشویی(کابین دوقلو) میباشد به صورتی که میتوان از طول بالابر60 سانتیمتربه کابین اصلی افزود که باعث دسترسی بهتر به اطراف میشود.
سیستم تغذیه:
تغذیه بالابرهای آسیا برج با برق شهری 220 ولت و در صورت نیاز مصرف کننده باتری میباشد.
مصرف بسیار پایین این محصولات به این دلیل میباشدکه در سیستم های هیدرولیکی برای بالا بردن کابین، موتور دستگاه روشن شده و در زمان پایین آمدن فقط شیربرقی هیدرولیک بازشده و روغن هیدرولیکی توسط وزن کابین و نفر, داخل تانک روغن تخلیه میشود, اگر سیستم با باتری کار کند در هر بار شارژ حدود 180 مرتبه بالا رفته و در زمان فرود هم مصرف باتری نخواهد داشت. دو مدار کنترل 24 ولت (جهت ایمنی بالا) در کابین و بدنه دستگاه طراحی شده است. در مدار کنترل یک کلید استپ اضطراری طراحی شده که در صورت فعال کردن آن کلید کنترل دیگر غیر فعال شده و امنیت کاری اپراتور بالاتر میرود بدین صورت که هیچکس عمدا یا سهوا نمیتواند دستگاه را از پایین کنترل کند. سیستم فرود اضطراری در تمامی بالابر ها موجود میباشد و در صورت قطع برق در ارتفاع بدلیل وجود شیر برگشت بالابر در ارتفاع متوقف شده و با تحریک دستی شیر تخلیه بالابر بر روی پاورپک میتوان کابین را پایین آورد.بالابر به سنسورهایی مجهز شده که در بالاترین و پایین ترین ارتفاع به طور خودکار باعث قطع شدن مدار و توقف دستگاه میشود. بالابرهای اکاردئونی در صورت نیاز مجهز به اینورتور میباشند کهباعث میگرددحرکت روبه بالای بالابر به نرمی صورت پذیرد.
چرخهای بالابر:
به طور کلی بالابرها در دو مدل چرخ خودرویی و کارگاهی ساخته میشوند:
چرخهای خودرویی 13 اینچ تعبیه(چرخ پیکان) شده در بالابرهای آکاردئونی باعث استیبل شدن وپایداری بسیار بالای دستگاه ,ایمنی بالا و لرزش بسیار کم و عدم تکان خوردن در ارتفاع شده است.چرخهای خودرویی در جلو دارای اکسل و فرمان و قابلیت چرخش 45درجه به طرفین میباشند و میله فرمان قابلیت یدک شدن این دستگاه به وسیله خودرو را فراهم کرده است. فرمان نرم و حرکت اسان این بالابر باعث شده تا یک الی 2 نفر به راحتی بتوانند عمل جابجایی آن را انجام دهند.
چرخهای کارگاهی که در بالابر آکاردئونی نصب گردیده باعث کم شدن عرض و ارتفاع دستگاه شده و برای حرکت در محلهای باریک بسیار مناسب میباشد. این مدل از چرخها در عقب ثابت و در جلو بصورت گردان میباشد که در امر جابجایی و حرکت عملکرد بسیار خوبی دارد.
 
باربر بودن بالابر:
بالابرهای اکاردئونی 10و 12 متری دارای دو جک هیدرولیک میباشد که به طور کلی قابلیت باربری تا حداکثر 500کیلوگرم با توجه به نیاز مشتری را دارا میباشند.
رنگ:
تمامی بالابرهای اسیا برج دارای رنگ اپوکسی ویاخودرویی با کیفیت بسیار بالا میباشند.
جکهای استقرار:
جکهای استقرار بالابرهای متحرک در چهار طرف آن قرار گرفته که باعث حفظ تعادل و پایداری بسیار دستگاهها میشود. زمان استقرار جکهای نگهدارندهجهتآماده به کاربودن بالابر بسیار سریع وراحت میباشد و در زمان کوتاهی میتوان آنرا مستقر و استفاده نمود. هرگز نباید بالابرها را بدون استقرار جکها استفاده کرد.
-نهایت ارتفاع کاربردی بالابر آکاردئونی 12متر میباشد.
-جکهای هیدرولیکی بالابر با آبکاری سخت مقاومت بسیار بالایی در برابر سائیدگی و خوردگی داخل بوشها دارند.
-شاسی کف کابین ورق آجدار میباشد.
-جک هیدرولیک دارای فولی کنترل میباشد که در صورت پارگی شلنگ یا هر ایراد اتفاقی مانع سقوط دستگاه میشود.
 -در صورت نیاز مصرف کننده میتوان از سیستم ضد انفجار(ای ایکس) استفاده نمود.
-سیستم قطع خودکار در صورت اضافه بار(کنترل بار،فشارشکن)


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com