بالابر آسیا برج

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چرخ های خاص بالابر های ریلی آسیابرج

بالابر ریلی از انواع بالابر های تولیدی شرکت آسیابرج می باشد.

بالابر های ریلی شامل بالابر های تک ستونه و بالابر دو ستونه و بالابر چهارستونه است. این بالابر های هیدرولیکی دارای دو نوع چرخ خودرویی یا کارگاهی هستند ولی در موارد خاص بالابر ها با چرخ های ویژه تولید می شوند. همانند نمونه زیر :

بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com

۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

استفاده از بالابر هیدرولیکی در عملیات امداد و نجات

طبق اعلام شرکت صنعتی معدنی ELK در عمیات نجات حادثه ریزش معدن از یک بالابر هیدرولیکی استفاده شده است.

وجود یک دستگاه بالابر هیدرولیکی در این شرکت که به عنوان پیمانکار حفاری معادن فعالیت دارد، باعث گردید تا عملیات امداد و نجات افراد محبوس شده بسیار سریع و ایمن صورت پذیرد. چرا که ورودی معدن به صورن عمودی طراحی شده بود و برای نجات افراد می بایست آنها را از زیر زمین بالا می کشیدند.

لازم به ذکر است بالابر استفاده شده در این عملیات یک نوع بالابر هیدرولیکی از نوع مفصلی بوده است.

 


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com/

۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

ایستادن روی حفاظ سکوی بالابر هیدرولیکی

پیش نیاز استفاده از هر نوع دستگاه صنعتی رعایت یک سری اصول اولیه و دستورالعمل های مربوط به آن دستگاه است. خواه این دستورالعمل ها فنی بوده و یا مربوط به مسائل ایمنی باشد. بکارگیری بالابر ها نیز شامل همین موضوع می گردد.

طبق یک گزارش که اخیرا در میدان پایونیر شهر سیاتل واقع در ایالت واشینگتن آمریکا ثبت شده است، فردی بعنوان اپراتور یک بالابر هیدرولیکی که از نوع بالابر های آکاردئونی بوده، با نادیده گرفتن دستورالعمل ایمنی بالابر و بالا رفتن از حفاظ سکوی بالابر خود را در مخاطره بزرگی قرار داده و موجب اضطراب شهروندان گردیده است. سابقه انجام چنین حرکتی و ایستادن یا نشستن روی سکوی بالابر، مرگ و یا صدمات بسیار شدید برای افراد بوده و بارها تجربه شده است. این فرد نیز با ایستادن روی سکوی بالابر ممکن بود با از دست دادن کنترل خود دچار سرخوردن یا گیر افتادن پا شده و سقوط کند . که خوشبختانه از این مخاطره جان سالم به در برده است.

از دستورالعمل های ایمنی بالابر ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

-         بالا نرفتن از بازوها و حفاظ سکوی بالابر

-         استفاده نکردن بیش از ظرفیت مجاز از سکوی بالابر

-         اطمینان حاصل کردن از بسته بودن درب سکوی بالابر قبل از بالا رفتن

-         استفاده نکردن از وسایل اضافی در سکوی بالابر جهت افزایش ارتفاع

-          و بسیاری موارد دیگر ...


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com

۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۳:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

برج تست آسانسور هیوندای

شرکت هیوندای برای بالابر های خود برج آموزشی به ارتفاع 205 متر ساخته است که قادر است ظرف مدت زمان 25 ثانیه 50 طبقه را بپیماید، بالابر این برج تست یکی از سریع ترین بالابر ها در جهان است. این بالابر دارای جدید ترین فناوری در صنعت بالابر و آسانسور می باشد.

مهندسان شرکت هیوندای با ثبت این سرعت ثابت کردند که بالابر ساخت این کمپانی پر سرعت ترین بالابر جهان می باشد. در بالای این برج نمای 360 درجه ای بسیار زیبایی از شهر می باشد که به خاطر آموزشی بودن افراد معدودی می توانند از آن دیدن کنند.


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com

۲۶ تیر ۹۶ ، ۱۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

انواع جک پالت ها

جک پالت ابزاری است که برای جابه جایی ، حمل و نقل ، بلند کردن ابزار های گوناگون در مکان های مختلف نظیر انبار ، کارخانه ، سردخانه و مکان های دیگر استفاده می گردد . نام های دیگری که برای جک پالت استفاده می شود عبارتند از Pallet Truck ، پالت تراک ، لیفتراک دستی و Pallet Jack.

این محصول پر کاربرد بسته به موارد مورد نیاز آن انواع متفاوتی نیز دارد که بر اساس میزان کارآمدی از هر کدام از انواع جک پالت ها استفاده می شود.


جک پالت استاندارد که نوع مرسوم و متداول جک پالت است


جک پالت با شاخک های کوتاه مناسب برای مکان های کوچک و راه رو های باریک از قبیل چاپخانه ها، داخل کانتینر ها و...


جک پالت با شاخک های بلند مخصوص جابجایی پالت ها و بارهای بلند طولی (حمل و نقل بارهایی با طولی بیشتر از حد استاندارد یعنی بار های که طول ان ها از 120 بیشتر است مانند فرش و آهن الات)


جک پالت ارتفاع دار (قیچی) مخصوص حمل و جابجایی بار درون وانت. ارتفاع گیری در این جک پالت کاربردهای بسیاری دارد. این دستگاه میتواند به نوعی کار استاکر را نیز انجام دهد.

 

جک پالت توزین دار (باسکول دار) جهت حمل و جابجایی بار همچنین وزن گیری آن که مانند یک باسکول و ترازو عمل میکند


جک پالت استیل و گالوانیزه مخصوص کار در محیط های مرطوب مانند سرد خانه ها و بنادر که استفاده از لوازم استیل و گالوانیزه برای دریافت مجوز بهداشت اجباری است


جک پالت 5 تن :

ابزاری اقتصادی و سودمند برای جابه جایی بارهای بسیار سنگین می باشد

دارای سازه مستحکم فولادی، پمپ هیدرولیک قدرتمند با شفت بزرگ

تقویت اهرم انتقال نیرو (واقع در زیر شاخکها) با قابلیت تنظیم

کلیه قسمت های بدنه از داخل دارای براکت و تقویت شده با فولاد 6 میلیمتر می باشد


انواع چرخ های جک پالت :

چرخ پلی اورتان - جهت سطوح هموار، بدون صدا، ضد سایش، طول عمر بالا و چسبندگی بیشتر

چرخ فولادی - جهت استفاده در محیط های بسیار خشن مانند آهنگری و کارگاه های فلزات

چرخ تفلون (پلی آمید) - سطوح هموار، حداقل نیرو در کشش، مقاوم، مناسب محیط های شیمیایی

چرخ لاستیکی - بهترین انتخاب در بی صدایی و نرمی، مناسب در سطوح نرم و خشن


پمپ جک پالت :

یکپارچه کاملا مورد اطمینان در برابر نشتی روغن دارای سوپاپ اطمینان جهت محافظت از اضافه بار قابلیت تنظیم سرعت تخلیه پمپ، به دو صورت دستی و پایی


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com


۲۵ تیر ۹۶ ، ۰۹:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

بالابرهای هیدرولیکی


نحوه عملکرد کلی سیستم های هیدرولیکی بالابر تحت فشار نهادن یک سیال مانند روغن و هدایت آن توسط پمپ هیدرولیکی به جک هیدرولیکی و حرکت رو به بالای جک میباشد. در کل جکها در دو مدل ساده و تلسکوپی میباشد.
بالابرهای هیدرولیکی از سال 1950 در کشورهای آلمان و آمریکا به سرعت معرفی شدند و پیشرفت کردند و محبوبیت پیدا کردند. توجیهات اقتصادی و سهولت اجرا و نگهداری بالابرهیدرولیکی باعث شد که از این مدل بیشتر برای جابجایی نفر به جای بالابرهای کششی استفاده شود.
با گذشت ده سال از جایگزینی آسانسورهای کششی بدون موتور خانه انتظار میرفت استفاده از اسانسور و بالابر هیدرولیکی کاهش یابد، اما بر خلاف انتظارات استفاده از این نوع بالابرها افزایش یافته. آسانسورهای کششی بدن موتورخانه بسیار پیچیده تر از بالابر های هیدرولیکی میباشند که در مواقع اضطراری بسیار دردسر ساز میباشد.
نحوه عملکرد:
در کل دو حالت سیستم محرکه بالابر وجود دارد که بصورت مستقیم و غیر مستقیم عمل میکند:
در نوع مستقیم جک مستقیما به یوک کابل متصل میگردد و همچنین جک بالابر باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد. بالابرهای با سیستم مستقیم شامل سیستم مرکزی و سیستم کناری میباشند.
در نوع غیر مستقیم جابجایی کابین بالابر به وسیله سیم بکسل که متصل به یوک کابین میباشد انجام میشود.در این مدل از بالابر فلکه هرزگرد روی جک نصب میشود که سیم بکسل از طرفی در پیت چاهک پایین به زمین متصل شده و از طرف دیگر یوک کابین بالابر متصل میشود. اس سیستم 1:2 (یک به دو) میباشد که سرعت کابین بالابر دو برابر سرعت حرکت جک میباشد.
بررسی آماری نشان میدهد فروش بالابر هیدرولیکی در ساختمان ها بسیار رواج داشته و اغلب در ساختمان های چهار طبقه و کمتر و از نوع مستقیم میباشد.
-مزایای بالابر هیدرولیکی:
-برای بالابر هیدرولیکی غیرمستقیم اصلا نیازی به آهنکشی و ساخت چهار چوب نمیباشد (مانند آسانسورهای کششی نیازی به استراکچر و چهار چوب نمیباشد) که همین امر هم هزینه ساخت و هم هزینه نصب بالابرها را پایین میاورد (مقرون به صرفه بودن)
-در بالابرهای هیدرولیکی نیازی به تعبیه موتور خانه د ر بالای بالابر نمیباشد و همچنین در تناژهای پایین اصلا نیازی به چاله آسانسور نمیباشد.
-هزینه های تعمیر و نگهداری بالابر هیدرولیکی به مراتب کمتر از بالابر یا آسانسورهای کششی میباشد.
-ایمنی بالابر هیدرولیکی غیر مستقیم بدلی استفتده از پاراشوت و شیر ایمنی دو برابر بالابر های کششی میباشد.
 
-استفاده بهینه از فضای ساختمان:
الف) فضای اشغال شده توسط بالابر هیدرولیکی حداقل 12% کمتر از از اسانسور و بالابر کششی میباشد و همچنین این بالابرها نیاز به فضای موتور خانه در پشت بام ندارند.
ب)بالابر هیدرولیکی مستقیم عملا باری به ساختمان تحمیل نمیکند.
ج)اتصالات مکانیکی بین جک و پاوریونیت بالابر هیدرولیکی را لوله های پلاستیکی قابل انعطاف تشکیل میدهد که میتوان از این خصوصیت استفاده نمود و برای به حداقل رساندن صدا پاور یونیت را حداکثر 12 متر دورتر از جک نصب نمود.
 
-برای بالا بردن بارهای سنگین بسیار کاربردی میباشد. هنگامیکه مایل به استفاده ازبالابر در ارتفاع های کوتاه و تناژهای بالای 4 تن میباشید بالابر هیدرولیکی با راندمان مکانیکی خوب و هزینه پایین میتواند بسیار موثر باشد. در ضمن این امر از عهده بالابر های کششی خارج میباشد.
-در زمانی که به سرعت های بالا نیاز نمیباشد بالابرهای هیدرولیکی میتواند با ظرفیت های 50000کیلو و یا بیشتر عمل کند و جابجایی اجسام بسیار سنگین را انجام دهد
-یکی از بزرگترین مزایای بالابر هیدرولیکی پایین آمدن سریع و بدون هزینه آن میباشد. بدین صورت که بالابرهای هیدرولیکی برای پایین آمدن نیاز به نیروی برق ندارند و با نیروی جاذبه و وزن خود کابین به سمت پایین حرکت میکنند(فرود اضطراری)
-با استفاده از ریلهای تی در بالابر هیدرولیکی میستوان میزان لرزش را بسیار پایین آورد.
-قطعات یدکی به راحتی تهیه میشوند.-
-نصب در ساختکان های کوتاه در زمان کوتاهی انجام میشود.
-بیشتر وزن سیستم روی زمین قرار میگیرد و ساختمان فقط وظیفه حقظ تعادل را بر عهده دارد.
-سرویس های دوره ای و نگهداری بسیار ساده میباشد.
 
محدودیت بالابرهای هیدرولیکی:
-با توجه به قدرت زیاد بالابرهای هیدرولیکی نمیتوان انتظار سرعت بیش از 0.76متر بر ثانیه استفاده نمود.
-در صورت استفاده زیاد و طولانی از بالابر هیدرولیکی درجه حرارت روغن زیاد شده و حرکت بالابر را دستخوش نوساناتی میکند. در بالابر های کم کارکرد روغن به مرور خنک شده و این مشکلات را ایجاد نمیکند.
-در بالابرهای هیدرولیکی مستقیم بدلیل مدفون بودن جک در زیر زمین اگر نشتی روغن رخ بدهد مشکلات فراوانی را ایجاد میکند.
-بالابر هیدرولیکی در مقایسه با مدل های کششی دارای حدود 2.5 الی 3 برابر قدرت بیشتر در سرعت و ظرفیت برابر میباشد. به همین دلیل برای سیم کشی و برق رسانی به آن باید به صورت دقیق حساب شده عمل کرد.
-سادگی ساخت و نصب بالابر های هیدرولیکی باعث شده که افراد بی تجربه و تازه کار در این عرصه فعالیت کرده و مشکلانی نظیر خدمات پس از فروش و تعمیرات و نگهداری بالابر ها را بوجود آورده است


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com
 
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

راهنمایی و ایمنی کار با جک پالت

درست است که برای کار با یک جک پالت احتیاجی به داشتن گواهینامه نیست ولی این موضوع دلیل بر بی اهمیت بودن دقت کار با جک پالت نمی شود. بسیاری از کارفرمایان از کارگران آموزش ندیده و توجیه نشده خود که تا بحال با جک پالت کار نکرده اند درخواست انجام این امر را دارند. خود این افراد نیز کار با جک پالت را یک مورد سطحی و پیش پا افتاده می دانند و همین موضوع باعث می شود که بعضا به خود و یا سایر کارکنان در حین کار با جک پالت صدمه وارد کنند.

اصولا دلیل استفاده از جک پالت آسان کردن جا به جا کردن بار از نقطه ای به نقطه دیگر است. اگر قرار باشد یک فرد مقداری بار را از نقطه آ به نقطه ب منتقل کند باید بارها را ابتدا از زمین بلند کرده و سپس یکی یکی در نقطه هدف روی زمین قرار دهد که این امر مستلزم صرف انرژی و استقامت زیاد در زمان قابل ملاحظه ای خواهد بود. استفاده ازجک پالت ، در صرف این انرژی و زمان باعث صرفه جویی شده مضافا اینکه عملیات جابجایی با دقت بالاتری صورت می پذیرد.

هنگام استفاده از جک پالت (حتی برای مسافتهای کوتاه) باید مطمئن شوید که از تجهیزات ایمنی درستی مثل کفش های کارگاهی با روکش فلزی ، دستکش و عینک ایمنی (درحمل مواد شیمیایی خطرناک) برخوردار هستید.

یک سری دستورالعمل ایمنی دیگر نیز وجود دارد که در کارکردن با جک پالت باید در ذهن خود به یاد داشته باشید:

  • هیچگاه پاهای خود را زیر جک پالت قرار ندهید.
  • هرگز بیش از ظرفیت مجاز جک پالت بارگیری نکنید.
  • هنگام بارگیری و تخلیه از تکنیک های مناسب استفاده کنید.
  • در فضاهای تنگ عملیات بارگیری و تخلیه را به آرامی انجام دهید.
  • جک پالت بارگیری شده باید هل داده شود(هرگز جک پالت را نکشید)
  • وقتی با یک جک پالت روی سطح شیب دار حرکت میکنید ، به پشت حرکت نماید.(وارونه)
  • هنگام کار با جک پالت در فضاهای تنگ مراقب آسیب دیدن دستهای خود باشید.

برنامه ریزی قبلی جهت ایمنی جک پالت

قبل از استفاده از جک پالت ، برعهده اپراتور است که موارد زیر اطمینان حاصل کند:

  • جک پالت در شرایط مناسبی باشد. (قبل از اینکه مورد استفاده قرار گیرد)
  • برای ایمنی فرد اپراتور و افراد دیگر، می بایست مسیر حرکت جک پالت از قبل معین گردد.
  • برنامه ریزی قبلی برای مسیر و نحوه کار جک پالت ، از گرفتاری های احتمالی ممانعت می کند.

بازرسی اولیه برای استفاده از جک پالت

  • یک بازدید عمومی از جک پالت انجام گیرد.
  • قبل از استفاده نحوه کار قسمتهای مختلف دستگاه را تست کنید ، تا مطمئن شوید که آسیب دیده نیستند.

چرخ های جک پالت را بازرسی کنید تا کهنه یا شکسته نباشند.(در صورت وجود مشکل در چرخ های جک پالت حمل بار با دستگاه به سختی انجام شده و موجب می شود بار روی دستگاه در طول مسیر متزلزل و لرزان باشد)

برنامه ریزی طی کردن مسیر

  • قبل از بارگیری جک پالت ، می بایست پاک بودن مسیر و عدم وجود مانع چک شود.
  • در صورت زیاد بودن حجم بار و اختلال در دید اپراتور باید از یک فرد دیگر جهت راهنمایی مسیر کمک گرفته شود.
  • مطمئن شوید که تراوش یا نشتی از بار قبلی یا بار موجود ، ساختار پالت را تضعیف نکرده باشد.

نگهداری جک پالت

  • جک پالت را دریک مکان خشک نگه دارید.
  • همواره بررسی نمائید تا قطعه ای از دستگاه دچار پوسیدگی نشده باشد.

در پایان در صورت بروز هرگونه سوال می توانید با کارشناسان مجرب آسیا برج در تماس باشید.


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com

۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

مخزن هیدرولیک بالابر

از مخزن هیدرولیک بالابر برای ذخیره کردن سیال هیدرولیک در سیستم استفاده می شود. علاوه بر ذخیره کردن سیال، مخزن هیدرولیک بالابر وظایف مهم دیگری نیز به عنوان قسمتی از یک مدار بر عهده دارد. چهار وظیفه اصلی مخزن بالابر به شرح زیر است:
1-    ذخیره کردن سیال هیدرولیک
2-    مبدل حرارتی (خنک کردن و گرم کردن سیال 
3-    ته نشین شدن آلودگی های موجود در سیال
4-    خارج شده هوای درون سیال
 
(پاور پک موتور غوطه ور در روغن تولیدی شرکت آسیا برج)
 
در سیستم بالابر هیدرولیک، در اثر افت فشار در قطعات مختلف و عبور سیال از شیر فشار شکن، گرما ایجاد می شود. مقداری از این گرما به خارج از سیستم منتقل می شود و بقیه این گرما جذب سیال شده و دمای آنرا افزایش می دهد. در سیستمی که به خوبی طراحی شده باشد، گرمای سیال در مخزن باید به دیواره های مخزن منتقل گردد و هوای عبوری از بیرون مخزنبالابر، این گرما را با خود ببرد. بدین ترتیب سیال به اندازه کافی در مخزن بالابر خنک می شود. تبادل حرارت آزاد از سطوح خارجی مخزن کنوکسیون نیز نامیده می شود. برای اینکه تبادل حرارت از بدنه مخزن هیدرولیک بالابر به خوبی انجام شود، باید مخزن بالابر هیدرولیکی را از هرگونه منبع حرارت دور نگه داشت. اگر مخزن هیدرولیک در نزدیک یک دستگاه دیگر قرار داشته باشد و آن دستگاه گرما تولید کند، سیال هیدرولیک به طور ناخواسته گرم خواهد شد.
هوا به سه صورت در سیستم های هیدرولیک وجود دارد: هوای حل شده در سیال، هوای حبس شده در قطعات و حباب های هوا. هوای حل شده در سیال، تا هنگامی که در سیال به صورت حل شده است، اثری در بازده سیستم نخواهد داشت.  ایجاد مکش قوی در قطعات سیستم بالابر می تواند هوای حل شده در سیال را به صورت حباب های هوا از سیال خارج کند. ایجاد این حباب ها می تواند مضر باشد. حباب های هوای موجود در سیال هیدرولیک بالابر، ممکن است در اثر ایجاد مکش در سیال و یا در اثر نشتی از هوای بیرون به داخل سیستم به وجود آید. از به هم پیوستن حباب های هوا، حجم قابل توجهی هوا در قسمت های مختلف سیستم حس می شود که اثرات سوء قابل توجهی در عملکرد سیستم به وجود می آورد.
ساختمان مخزن هیدرولیکی بالابر
سیال از طریق یک لوله به پمپ وارد می شود. در انتهای این لوله یک فیلتر نصب شه است تا از ورود ذرات آلودگی به پمپ بالابر جلوگیری کند. دو لوله برگشت سیال نیز بر روی مخزن بالابر هیدرولیکی نصب شده است. یکی از این لوله ها، لوله برگشت اصلی سیال از سیستم به مخزن است و لوله دیگر برای تخلیه سیال از مسیرهای تخلیه فرعی قطعات به مخزن بالابر در نظر گرفته شده است. در انتهای لوله برگشت اصلی نیز یک فیلتر نصب می شود. ولی لوله برگشت فرعی فیلتر ندارد، زیرا این مسیر باید حداقل مقاومت را در برابر عبور سیال داشته باشد تا نشتی های موجود در قطعات و حباب های هوا، به راحتی تخلیه شوند.
صفحه جدا ساز
وجود یک صفحه جدا کننده در مخزن بالابر، از عبور مستقیم سیال تخلیه شده به مخزن به طرف لوله مکش پمپ جلوگیری می کند. این صفحه در واقع فضای مخزن بالابر را به دو بخش تقسیم کرده است. با ورود سیال برگشتی به مخزن، سیال در این قسمت توقف می کند. توقف سیال برگشتی در مخزن بالابر، چند ویژگی مهم دارد. مهمترین ویژگی توقف سیال در این قسمت است که زمان کافی به سیال داده می شود که حرارت خود را از دست بدهد. مزیت دیگر توقف سیال خروج هوای مخلوط در سیال و ته نشین شده آلودگی در کف مخزن است.
دریچه مخزن
در دو طرف مخزن هیدرولیک بالابر روی دیواره ها، دریچه های بزرگی تعبیه شده که با برداشتن آنها میتوان داخل مخزن را کاملا تمیز نمود و یا قطعات داخل مخزن را تعویض کرد. درپوشی داخل مخزن وجود دارد که با برداشتن آن میتوان سیال به داخل مخزن ریخت. ورودی و خروجی هوا به داخل مخزن بالابر نیز از طریق همین درپوش فوقانی انجام می گیرد. بدین ترتیب از ایجاد خلاء نسبی یا افزایش فشار در مخزن نیز جلوگیری می شود. در زیر این درپوش یک فیلتر نیز قرار گرفته است که از ورود ذرات خارجی به درون مخزن بالابر جلوگیری می کند.
پایه های مخزن
مخزن هیدرولیک بالابر باید دارای پایه باشد به طوری که بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد. بدین ترتیب هوای محیط می تواند از تمام اطراف مخزن عبور کرده و آن را به خوبی خنک کند. علاوه بر ویژگی هایی که در مورد مخزن وجود دارد، در مخزن های هیدرولیک بالابر معمولا یک نشانگر سطح سیال و یک دماسنج نیز تعبیه می شود. همچنین در بعضی مخزن ها یک تکه آهنربا قرار داده می شود تا براده های فولادی معلق در سیال را جمع آوری کند.
نماد گرافیکی مخزن در مدار هیدرولیک
در یک نقشه مدار هیدرولیک ممکن است چندین نماد مخزن رسم شده باشد. ولی غالبا همه آنها نشان دهنده یک مخزن واقعی هستند. رسم چند نماد مخزن در نقشه مدار، از رسم خطوط اضافی و گیج کننده جلوگیری می کند، زیرا در غیر این صورت باید تمام خطوط برگشت سیال به طور کامل رسم گردد نقشه مدار در واقع منطق عملکرد یک سیستم هیدرولیک را بیان می کند. در یک مدار لازم نیست ساختمان فیزیکی قطعات سیستم را رسم نمود.
حجم و ابعاد مخزن هیدرولیک بالابر
برای اطمینان یافتن از اینکه دو مخزن هیدرولیک بالابر، زمان کافی برای تبادل حرارتی و تخلیه هوای موجود در سیال وجود دارد، ابعاد مخزن بالابر باید به درستی تعیین شود. به عنوان یک قائده ساده در این باره می توان گفت که ظرفیت مخزن باید سه برابر شدت جریان سیستم باشد. مثلا در سیستمی با شدت جریان  10gpm لازم است مخزن حداقل 30gal ظرفیت داشته باشد. با استفاده از چنین مخزنی، در هر سه دقیقه سیال یکبار سیستم را دور می زند. البته تعیین ابعاد مخزن با چنین روشی دقیق نیست، زیرا عوامل مختلفی باید در این کار در نظر گرفته شوند. فضای اشغال شده در موتورخانه آسانسور یکی از محدودیت های اصلی است.
رایجترین ساختمان مخزن های هیدرولیک صنعتی نصب پمپ در بالای مخزن می باشد. اما در آسانسور معمولا پمپ و موتور داخل مخزن قرار دارد تا صدای آن به حداقل برسد. اگر پمپ در زیر مخزن قرار گیرد، با توجه به اینکه سطح سیال بالاتر از پمپ قرار دارد، همیشه یک فشار مثبت سیال در ورودی پمپ وجود دارد. در سیستم های رایج، پمپ به هنگام شروع به کار، یک مکش در لوله ورودی ایجاد می کند تا بتواند سیال را به درون خود بمکد. بنابراین از این نقطه نظر، نصب پمپ در زیر مخزن بالابر بهتر است، زیرا از بروز پدیده کاویتاسیون در پمپ جلوگیری خواهد شد.

بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

رزومه شرکت آسیابرج

رزومه کاری شرکت:

شرکت پخش سرکان، سازمان زندان­ها (زندان رجائی­شهر)، خوراک طیور صادقی، مهر پلاستیک ایلیا، شرکت آمرتات، گلرنگ (شرکت پاکشو)، اورست مدرن پارس (فروشگاههای زنجیره­ای جانبو  و فرنا 10 دستگاه)، املاکخانه سبز تهران، شرکت سازه پایدار صبا، الکترو صنعت آذرخش،شرکت آرین توتن صنعت (AGE)،شرکت کانی دام، شرکت نوشینه خرم، شرکت کاوش صنعت زاگرس، حسینیه یزدی­ها، شرکت الکل بیدستان، 
صنایع
 غذایی سون، شرکت بهرسان دارو، شرکت کیمیاچوب، اداره املاک و مستغلات شهرداری تهران، فرودگاه شاهرود، پارچه مبلی لارامبل، شرکت تناوب، شرکت مهرچین (چای دبش)، شرکت برین سرویس، خدماتهواپیمایی سامان، مجتمع تجاری ایده آل، شرکت بلاد شمس، شرکت پتریس، شرکت سبا تجهیز سلامت، مبلمان ونیز، شرکت هشتم، رفیع طب پارس (4 دستگاه)، مبلمان نقشینه، پالایشگاه فجرجم (3دستگاه)، بانک سپه، شهرداری شمشک، مجتمع شهید میثمی، بیمه مرکزی ایران، شرکت عروس تفلون (2 دستگاه)، شرکت ایران فاوا گسترش، شرکت مهندسی مواد مکرر، شرکت آدونیس پلایمر، توربو کمپرسور نفت آسیا، توربو کمپرسور نفت ایران، شرکت پایپکس، 
شرکت
 کیسون(4دستگاه)، فرماندهی آماد و پشتیبانی نزاجا (19 دستگاه )، تعاونی سلامت یاران بهار، دخانیات ارومیه، فرودگاه مشهد (2 دستگاه)، فروشگاه­های هفت و سون (5 دستگاه)، فروشگاه­های زنجیره ای افق کوروش(سه دستگاه)، تجهیزات پزشکی هلال ایران، شرکت مدیسه، شرکت پارسیا گاز، شرکت کاسپین مد، شرکت سپاهان همراه، شرکت همراه اول، شرکت رایتل، گاز استان تهران، شکلات خدامی، شرکت لجستیک گلد ایران،  شرکت چای گلستان، شرکت مهرچین(چای دبش)، شرکت ایرانسل (12 دستگاه)،  مرکز مین زدایی کشور (وزارت دفاع)، کناف ایران، بیمارستان فیاض بخش، بیمارستان آیت الله کاشانی، بیمارستان فاطمه زهرا(س)(3 دستگاه)، تربیت مربی کرج، صنایع انجماد سیستم، ایران البرز، دما اتحاد، مسجد امام رضا(ع)، پنبه ریز، شرکت بلند طبقه (پالایشگاه عسلویه فاز 19)، استدیو خندوانه، پالایشگاه نفت تهران (12دستگاه)، پتروشیمی مارون، پتروشیمی مروارید،
قوه قضاییه، حرم حضرت عبدالعظیم، رایمون مدیا، صنایع شهید باقری، دانشگاه هوایی، فوم ایران،انتشارات گاج(3 دستگاه واحدهای مختلف)،گلرنگ موتور فامیلی،دادگستری تهران،پالاز موکت،توسعه دارویی رسا،نفت و گاز کارون،شرکت صنعتی بهشهر،ترمه رنگ ماهان،صنایع شیمیایی ادیب ،شیران دیزل،شرکت صحت ،انتشارات مجد و دهها شرکت کوچک و بزرگ دیگر.


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com


۲۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka

شیر کنترل با سیستم جبران ساز فشار بالابر و آسانسور هیدرولیکی

تاثیر سیستم جبران فشار در کارایی انواع بالابر و آسانسور هیدرولیکی

شتاب گیری رو به بالا:

در هنگام شروع حرکت آسانسورها و بالابرهای هیدرولیکی فشار خروجی پمپ و فشار خروجی شیر کنترل (باز) صفر است، در نتیجه مسیر جبران ساز تحت تاثیر نیروی فنر کاملا باز است.

با گردش پمپ و بالا رفتن فشار روغن در داخل شیر کنترل بالابر، سیستم جبران ساز به جریان می افتد. در این مرحله سلنوئید شیر پایلوت تحریک نشده و کاملا باز است اما شیر یک طرفه بسته است. مسیر جبران ساز تحت تاثیر فشار خروجی پمپ شروع به بسته شدن می کند تا جایی که در موقعیت تعادل ثابت می شود و افت فشار را در حد مطلوب نگه می دارد. سپس سلنوئید شیر پایلوت تحریک می شود و شیر کنترل اصلی شروع به بسته شدن می کند. با بسته شدن شیر، جریان حجمی دبی در داخل شیر و سیستم جبران ساز کاهش می یابد. این امر به معنی کاهش فشار خروجی شیر و افزایش فشار خروجی پمپ به صورت همزمان است. در این صورت شیر سیستم جبران ساز کمی بسته می شود تا افت فشار در بالابر و آسانسور را ثابت نگه دارد.

بدون توجه به عملکرد شیر کنترل، شیر یکطرفه زمانی باز می شود که فشار خروجی پمپ با فشار داخل جک برابر شود. هنگامی که کابین سبک باشد و فشار داخل جک پایین باشد نسبت به حالت بار کامل فشار زودتر به حد مورد نظر می رسد. از این رو باز هم موقعیت سوپاپ شیر کنترل در زمان باز شدن شیر یک طرفه به فشار داخل جک بستگی دارد و سیستم جبران ساز در بالابر هیدرولیکی دخالتی در آن ندارد. برای بهبود دادن عملکرد حرکت رو به بالا باید نگاه دقیق تری به شیر کنترل حرکت رو به بالا داشته باشیم. اگر بتوانیم افت فشار داخل شیر کنترل بالابر هیدرولیکی را ثابت نگه داریم، کارایی آن در حد ثابتی باقی می ماند و می توانیم جریان ورودی به جک آسانسور هیدرولیکی را مستقیما کنترل نماییم.

شیر کنترل آسانسور و بالابر با سامانه جبران ساز داخلی

شیر کنترل پایلوت شبیه شیر کنترل حرکت رو به پایین بوده و در بین فشار خروجی پمپ و شیر یک طرفه منتهی به جک قرار دارد. در ابتدا شیر کنترل و شیر یک طرفه بسته هستند. فشار خروجی پمپ، اسپول را به سمت فنر فشار داده و راه ورود روغن را به مخزن باز نگه داشته می دارد. در بالابر و آسانسور هیدرولیکی با تحریک شدن سلنوئید شیر پایلوت، روغن موجود در محفظه بالای سوپاپ به سمت ورودی جک تخلیه می گردد و شیر کنترل پایلوت باز می گردد. این امر باعث می گردد تا فشار در سمت خروجی به جک بالا برود. در این حالت فشار خروجی پمپ بالابر به سمت راست اسپول جبران ساز نیز وارد می شود. اسپول به سمت راست حرکت می نماید و خروجی شیر به مخزن را می بندد. در این صورت فشار داخل شیر به سرعت بالا می رود.

در آسانسور هیدرولیکی اسپول سیستم جبران ساز به کمک فنر و فشار در دو سمت خود افت فشار داخل شیر را تعدیل مینماید. تا زمانی که شیر یک طرفه باز نشده باشد فشاری که در سمت راست اسپول جبران ساز وجود دارد مسیر تخلیه به مخزن را کاملا بسته نگه می دارد و فشار پمپ به سرعت بالا می رود. پس از باز شدن شیر یک طرفه نیروی وارده به جک که وزن کابین و بار می باشد به عنوان تنظیم کننده فشار عمل کرده و فشار پمپ را به حد لازم نگه می دارد. در بالابر هیدرولیکی شیر جبران ساز نیز فشار پمپ را به اندازه ای که بر روی آن تنظیم شده است بالاتر از فشار پمپ نگه می دارد به طوری که افت فشار داخل شیر باقی بماند. جریان ورودی به جک در آسانسور هیدرولیکی از طریق سلنوئید شیر کنترل در حد لازم تنظیم می شود. مزیت این طرح در این است که فشار خروجی پمپ به محض باز شدن شیر کنترل به یک محفظه بسته که بین شیر یک طرفه و شیر کنترل قرار دارد، وارد می گردد. این امر موجب می شود فشار پمپ بالابر به سرعت به فشار داخل جک برسد و شتاب گیری کابین بالابر به محض باز شدن شیر شروع شده و تا بسته شدن آن ادامه یابد. همانطور که در بحث شیر کنترل حرکت رو به پایین مطرح شد مجموعه را میتوان برای اختلاف فشار 3-8 بار برای شیر تنظیم کرد. در بالابر هیدرولیکی یکی از اشکالات عمده این است که برای کنترل حرکت به جریان دائمی در سیستم جبران ساز نیاز داریم که منجر به افت انرژی می شود. مشکلات دیگری نیز ممکن است رخ دهد که به رفتار شیر در محفظه میانی بستگی دارد. با تحریک سلنوئید و باز شدن شیر، روغن موجود در محفظه بالای سوپاپ اصلی به سادگی به مخزن تخلیه می شود. به هر حال در شیر مورد نظر ما پس از تحریک سلنوئید، روغن از محفظه بالای سوپاپ به محفظه میانی تخلیه می گردد. این محفظه حجم کمی دارد. در همین زمان سوپاپ به سمت بالا حرکت کرده، مسیر را باز می کند تا فشار داخل محفظه میانی افزایش پیدا کند. در صورتی که حجم محفظه ها کوچک و جریان های داخلی کم باشد، فشارهای وارد شده به مجموعه باعث حرکت نوسانی سوپاپ اصلی و اسپول جبران ساز شده و ارتعاش غیر قابل قبولی به سیستم وارد می نماید. این مطلب در مورد شیر کنترل حرکت رو به پایین نیز که با فشار پایلوت به محفظه مشابهی بین شیر یک طرفه و سیستم جبران ساز بالابر و آسانسور هیدرولیکی وارد می شود نیز صدق می کند.

شیر کنترل با سامانه جبران ساز گازی

یکی از راههای حل این مسئله نصب یک آکومولاتور (انباره) گازی در مسیر محفظه میانی است. انباره گازی شامل یک مخزن کوچک فلزی که داخل آن یک کیسه حاوی گاز خنثی (اغلب نیتروژن) با فشاری خاص (مثلا 40بار) می باشد.

در بالابر صنعتی ورودی انباره به محفظه میانی متصل است و روغن می تواند از داخل آن به انباره وارد شود. روغن وارد شده به مخزن، گاز درون کیسه انباره را متراکم می کند. انباره مانند یک فنر گازی عمل کرده و به محفظه میانی اجازه می دهد که حجم بیشتر یا کمتری داشته باشد و تا فشار داخل آن متعادل گردد.


بالابر آسیابرج-http://asiabalabar.com

۱۹ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
balabar baka