در دنیای صنعتی امروز رعایت استانداردها وابسته نوع دستورات ارایه شده صورت می گیرد در واقع مصرف کننده پایبند هشدار تولید کننده است مگر آن که به علمی بودن آن شک کند.

یکی از این هشدارهای جدی که در برخی کشورهای دنیا چندان مورد توجه نیست میزان بار تحت مقاومت در آسانسورها است. مقدار بار بستگی به نوع آسانسور انتخابی دارد.

برای بدست آوردن وزن آسانسور با توجه به ظرفیت آن بایستی به مقررات جهانی ساختمان سازی پایبند بود و همانطوری عمل کرد که در سطوح بین المللی عمل می کنند. کلیه نیروی های وارده به سازه در آسانسور باید دقیقا اندازه گیری شده و میزان آن به کاربر منتقل شود.

در قوانین بین المللی بار به دو حالت زنده و مرده تلقی می شود که در فرهنگ هر منطقه ترجمه آن متفاوت است اما در کل میزان بار وارد بر باربر به زنده بودن آن وابسته نیست و این مسئله باید گوشزد شود که تعداد افراد تنها فاکتور رعایت وزن در بالابر نیست و میزان بار افرادی که وارد اتاقک می شوند نیز بسیار اهمیت دارد. بصورت عمومی برای ساختمانهای 5 طبقه 800 تا 1000 کیلو تا سطح آستانه مقاومت در نظر گرفته شده است. میزان فشار این بار به نبشی ها و از آنجا به چاله زیرین و کناری آسانسور انتقال پیدا میکند.


بالابر آسیا برج - http://asiabalabar.com